Izgradnja i povezivanje saobraćajne i energetske infrastrukture pokretač je rasta i zapošljavanja. Poboljšana saobraćajna i energetska infrastruktura podstiče inovacije, privlači investicije i stvara ogromne društvene koristi. Zato Evropska unija konstantno ulaže u ovu oblast.
Koridor Orijent/Istočni Mediteran povezuje velike djelove Centralne Evrope sa lukama Sjevernog, Baltičkog, Crnog i Sredozemnog mora. Njegov produžetak na Zapadni Balkan duž Rute 4 dugačak je približno 580 km. Proteže se od Vršca (blizu granice Srbije i Rumunije) do Beograda (Srbija), a zatim do Podgorice i Bara (Crna Gora).
Ovaj projekat je usmjeren na poboljšanje željezničke infrastrukture u Crnoj Gori, i to pruge Bar – Vrbnica. To je glavna linija crnogorske željezničke mreže, kojom se prevozi oko 20% ukupnog broja putnika i 60% tereta. Ova ruta je puštena u saobraćaj 1976. godine i od tada nije došlo do većeg remonta signalnih sistema, kao ni brojnih mostova i tunela koji se nalaze na njoj. Mnogi elementi na ovoj liniji sada privode kraju svoj ekonomski vijek trajanja.
Ovim projektom EU podržava postavljanje savremenih signalizacionih i telekomunikacionih sistema u Podgorici i okolini, sanaciju 29 betonskih mostova i 20 tunela, kao i hitne sanacione radove duž padina, na mjestima gdje postoji opasnost od klizišta. Projekat će donijeti direktnu korist za 750.000 putnika koji koriste liniju na godišnjem nivou, a indirektno će doprinijeti i ekonomiji, olakšavajući trgovinu, regionalnu integraciju i održivi rast.