Pedesetak mališana učilo je o čistoj energiji i sitoštampi u Evropskoj kući
Kako izgleda kada djeca zamisle i ožive imaginarno biće(Imagi) sačinjeno od 4 elementa koji se koriste kao izvori čiste energije otkrili smo danas u Evropskoj kući.
U okviru proslave Dana Evrope, Evropska kuća je u partnerstvu sa školom crtanja Moj imaginarijum organizovala likovnu radionicu ”Moj Imagi EkoTisak”.
”Oduševljena sam kako su djeca vizuelno riješila nimalo jednostavan zadatak. Veliko interesovanje da upoznaju proces sitoštampe koji im je sasvim nov je pokazalo koliko djeca vole da uče i da otkrivaju”, poručila je umjetnica Iva Ivanović koja je vodila radionicu.
Djeca su imala zadatak da osmisle svoj znak koji će simbolizovati njihov otisak prsta kao potpis. Potpis planeti Zemlji da će je čuvati i njegovati.
”Danas je bio najšareniji dan u Evropskoj kući. Zaronili smo u čarobni svijet dječije mašte i zajedno otkrili čistu energiju. Zadovoljstvo je bilo gledati kako djeca spajaju elemente i kroz igru i slikanje uče”, istakla je Marina Ćupić iz Evropske kuće.
Na radionici su se djeca upoznala sa čistom energijom i sitoštampom, a kao krajnji proizvod dobili smo potvrdu i dizajnirano ”obećanje” da će ono što su naučili primijeniti.
”Sitoštampa je tehnika kojom se jedan crtež umnožava. Zanimljiva je zbog svih koraka koje moramo proći od crteža do otiska. Mi smo pojednostavili cijeli postupak da djeca shvate suštinu i da kroz igru ostave svoj otisak, a usput nešto i nauče”, pojasnila nam je grafička dizajnerka Ivana Vujošević.
Koliko su djeca danas naučila kazala nam je je jedna od učesnica, Nadja Ražnatović.
”Bilo je jako zanimljivo. Naučila sam da ne treba zagadjivati prirodu i ispuniću svoje obećanje”, zaključila je Nadja.
”Imaginarcima” su se pridružili i učenici OŠ ”Mahmut Lekić”iz Tuzi. Oni su na početku pjesmom čestitali Dan Evrope. Likovna radionica ”Moj Imagi EkoTisak” jedan je u nizu dogadjaja u okviru proslave Dana Evrope.
Moj imaginarijum je umjetnička knjiga koja je spojila dječiju maštu sa renomiranim crnogorskim i regionalnim ilustratorima. Djeca su imala ”zadatak” da osmisle i nacrtaju imaginarno biće koje su kasnije ”oživjeli”mladi umjetnici.